اخبار و اطلاعات فن آوری های حوزه انرژی , کنترل و اتوماسیون صنعتی

وبلاگ فوق به شرکت پیشران صنعت ویرا وایسته است

اخبار و اطلاعات فن آوری های حوزه انرژی , کنترل و اتوماسیون صنعتی

وبلاگ فوق به شرکت پیشران صنعت ویرا وایسته است

اخبار و اطلاعات فن آوری های حوزه انرژی , کنترل و اتوماسیون صنعتی

برای ارتباط با روشهای زیر می توانید اطلاعات دریافت نمایید

44973681-44045837-44045809

pishrans@chmail.ir

www.pishrans.com

۳۷ مطلب در مرداد ۱۳۹۳ ثبت شده است

استعلام قبوض برق- آب -گاز- سوابق تامین اجتماعی

اخبار و اطلاعات انرژی | جمعه, ۳۱ مرداد ۱۳۹۳، ۰۲:۱۹ ق.ظ
  • اخبار و اطلاعات انرژی

ساختمانها دارای برچسب انرژی می شود

اخبار و اطلاعات انرژی | جمعه, ۳۱ مرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۲۱ ق.ظ


اصفهان - ایرنا- مدیرکل مقررات ملی ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: آیین نامه اجرایی مصرف انرژی ساختمان (برچسب انرژی) بزودی تدوین و ابلاغ می شود.

ساختمانها دارای برچسب انرژی می شود

  • اخبار و اطلاعات انرژی

کنتور آب تفکیکی با پردازشگر مرکزی ساخته شد

اخبار و اطلاعات انرژی | چهارشنبه, ۲۹ مرداد ۱۳۹۳، ۰۱:۱۱ ق.ظ
کنتور آب تفکیک آپارتمانی با پردازشگر مرکزی
IWC( integrated water  counter)

این سیستم عملا یک کنترلر صنعتی  است که می تواند میزان مصرف آب سرد و گرم و حتی گاز تک تک واحد های مورد نظر در یک آپارتمان را اندازه گیری نماید و در کنار آن با توجه به میزان مصرف هر واحد شارژ ماهانه آن واحد را محاسبه نماید

  • اخبار و اطلاعات انرژی

کاهش هزینه انرژی موتورخانه ها

اخبار و اطلاعات انرژی | چهارشنبه, ۲۹ مرداد ۱۳۹۳، ۰۱:۰۷ ق.ظ

در یک ساختمان مسکونی یا اداری که از موتورخانه مشترک برای ایجاد گرمایش مورد نیاز در زمستان استفاده می شود می توان گفت بیشترین هزینه مشترک هزینه گاز موتورخانه است که تا قبل از هدف مندی یارانه ها زیاد به چشم نمی آمد اما در حال حاضر مبلغ این قبوض همه اقشار را به فکر صرفه جویی در مصرف و کاهش مصرف گاز انداخته است در این مطلب سعی داریم شما را با روشهایی آشنا کنیم که می توانند مبالغ قبوض گاز را به طور قابل ملاحظه ای کاهش دهند

  • اخبار و اطلاعات انرژی

واگذاری شرکتهای برق از نظر وزیر

اخبار و اطلاعات انرژی | چهارشنبه, ۲۹ مرداد ۱۳۹۳، ۰۱:۰۲ ق.ظ
وزیر نیرو گفت: با توجه به این که نوع فعالیت شرکت‌های توزیع برق انحصاری است و برق از جمله کالا یا خدماتی است که دولت موظف به ارائه آن به عموم مردم است بنابراین بحث خصوصی سازی این شرکتها باید با بررسی بیشتر دنبال شود.

وزیر نیرو در جلسه اخیر هیات واگذاری با اشاره به پیچیدگی‌های خصوصی‌سازی شرکت‌های توزیع برق گفت: تجربه دنیا در واگذاری این شرکتها نشان می دهد در کشورهای مانند کانادا و فرانسه 100 درصد سهام شرکتهای توزیع نیروی برق متعلق به دولت است. 

  • اخبار و اطلاعات انرژی

66 درصد برق استان مرکزی توسط صنعت و کشاورزی مصرف می شود

اخبار و اطلاعات انرژی | چهارشنبه, ۲۹ مرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۵۹ ق.ظ

دنیای‌اقتصاد، اراک، محمدرضا اکبری اصل: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی با بیان اینکه کمتر از یک درصد مشترکان در استان مرکزی صنعتی و کمتر از 5/1 درصد مشترکان کشاورزی هستند و بیش از 38 درصد انرژی در بخش صنعت و 28 درصد انرژی در بخش کشاورزی مصرف می‌شود، افزود: 
در سال‌های اخیر اقدامات وسیعی در کشور در زمینه مدیریت مصرف برق صورت گرفته است که آگاه‌سازی عمومی در زمینه مصرف بهینه انرژی با توزیع تراکت، تفاهم‌نامه همکاری با کشاورزان، صنعتگران و اصناف ازجمله این اقدامات است.

  • اخبار و اطلاعات انرژی

نیروگاه خورشیدی در ساختمانها

اخبار و اطلاعات انرژی | چهارشنبه, ۲۹ مرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۵۷ ق.ظ

سیستم استفاده از نیروگاه برق خورشیدی در پروژه‌های بزرگ ساختمانی به‌صورت پایلوت در مشهد آغاز به کار کرد.
به گزارش «ایسنا»، پس از اعلام بحران برق توسط وزارت نیرو طی ماه‌های گذشته، واحد تحقیق و توسعه شرکت ایرانیان اطلس همگام با کشورهای توسعه‌یافته طرح استفاده از برق خورشیدی برای پروژه‌های بزرگ ساختمانی را به بهره‌برداری رساند.

  • اخبار و اطلاعات انرژی

کاربرد دمپر خودکار و آثرات آن در موتورخانه

اخبار و اطلاعات انرژی | چهارشنبه, ۲۹ مرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۵۴ ق.ظ
مورد قطعات جانبی که جهت بهبود مصرف سوخت بکار می‌روند، وجود نداشت. عمده اطلاعات موجود در این مورد در کاتالوگهای سازندگان خلاصه می‌شد.

در این میان پژوهشگران با بدگمانی شدیدی از طرف صاحبان مجتمع های مسکونی نیز مواجه بودند چرا که آنها در مورد قطعات جانبی که جهت کاهش مصرف سالیانه سوخت به میزان 25 % بکار می‌رفت تبلیغات زیادی شنیده بودند ولی دانش فنی کمی در مورد موثر بودن این وسایل جانبی با توجه به قیمت آنها داشتند. علاوه بر این علاقه‌ای جهت سرمایه‌گذاری بلند مدت در مورد تهیه و بکارگیری این وسایل نداشتند. در نتیجه گروههای محقق شروع به تحقیق و آزمایش‌ در مورد قطعات جانبی جهت حفظ انرژی و محیط زیست برای Boiler Water Heating ها در محدوده‌ای وسیع نمودند. این عمل باعث کسب اطلاعات علمی قابل استناد برای محققان شد که باعث جلب اعتماد صاحبان مجتمع های مسکونی گردید.
  • اخبار و اطلاعات انرژی

کنترل اتوماتیک پمپ آب برای کاهش مصرف انرژی و آب

اخبار و اطلاعات انرژی | چهارشنبه, ۲۹ مرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۵۱ ق.ظ

تایمر و کنترلر کف کش چاه آب با موبایل

با توجه به کاربرد فراوان کف کشها و لزوم استفاده از آنها در آبیاری و پر کردن استخرها و مزارع کنترل کف کشها از اهمیت زیادی برخوردار است بنابر این وجود یک سیستم اتوماتیک و یا از راه دور می تواند به کمک کشاورز امده و دیگر بعد مسافت از خانه تا مزرعه را برای وی حل نماید همچنین وجود این سیستم می تواند برای ویلاها و مراکز تفریحی که در زمانهای نامشخص استفاده می شوند وظیفه آبیاری درختان و گیاهان تریینی را بعهده بگیرد علاوه برآن قابلیت اتصال این سیستم به باطری باعث می شود تا در صورت قطع برق بتوان از زمان قطعی و وصل مجدد برق مطلع شد تا زمان و میزان آبیاری از تعریف خود خارج نشودهمینطور می توان از این سیستم برای اطلاع از مشکلاتی که در حین کار برای پمپ رخ می دهد باخبر شد قابلیتهای این سیستم بدین شرح می باشد

  • اخبار و اطلاعات انرژی

چرا بهینه سازی انرزی در ساختمان یک ضرورت است

اخبار و اطلاعات انرژی | چهارشنبه, ۲۹ مرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۵۰ ق.ظ


در میان مولفه‎های مصرف انرژی در ساختمان، سیستم‎های گرمایشی که عمدتا از سوخت‎های فسیلی استفاده می‎کنند و از جمله مصرف کنندگان عمده انرژی هستند، از اهمیت ویژه‎ای برخوردار می باشند، چرا که 70% از گاز طبیعی مصرفی کشور به گرمایش ساختمان اختصاص می‎یابد. توجه به عوامل گوناگونی که در میزان مصرف انرژی گرمایشی ساختمان نقش دارند، تاثیر فراوانی در ارائه راهکارهای صرفه‎جویی در بخش ساختمان و کاهش مصرف انرژی در این بخش دارند.آنچه مسلم است در میان تمامی پارامترهای تاثیرگذار، بکارگیری تجهیزات با ظرفیت مناسب ( بعنوان مثال انتخاب دیگ و مشعلی با ظرفیت مورد نیاز ساختمان)، بهره‌وری بالا (بعنوان مثال استفاده از بخاری هایی با مصرف کم و بازدهی بالا ) و همچنین کنترل سامانه های گرمایشی ( بعنوان مثال لستفاده از سیستم های کنترل هوشمند در موتورخانه و شیرهای ترموستاتیک رادیاتورها) از عوامل موثر در میزان مصرف انرژی گرمایشی در ساختمان محسوب می‎شوند. 

  • اخبار و اطلاعات انرژی