اخبار و اطلاعات فن آوری های حوزه انرژی , کنترل و اتوماسیون صنعتی

وبلاگ فوق به شرکت پیشران صنعت ویرا وایسته است

اخبار و اطلاعات فن آوری های حوزه انرژی , کنترل و اتوماسیون صنعتی

وبلاگ فوق به شرکت پیشران صنعت ویرا وایسته است

اخبار و اطلاعات فن آوری های حوزه انرژی , کنترل و اتوماسیون صنعتی

برای ارتباط با روشهای زیر می توانید اطلاعات دریافت نمایید

44973681-44045837-44045809

pishrans@chmail.ir

www.pishrans.com

ایرانیان به مدیریت 20 درصد باقیمانده آب بپردازند

اخبار و اطلاعات انرژی | چهارشنبه, ۱۳ اسفند ۱۳۹۳، ۱۲:۲۱ ق.ظ

به گزارش ایرنا، علی سلاجقه روز سه شنبه در نخستین همایش ملی کشاورزی، محیط زیست و امنیت غذایی در دانشگاه جیرفت افزود: 58 درصد از وان آب ها در سطح کشور کاهش پیدا کرده است که نشان می دهد باید این موضوع مدیریت شود.


وی گفت: تقریبا در هر سال نصف سد جیرفت پر از رسوب و هر سال یک سد به علت رسوبی شدن بایگانی می شود.


وی با تاکید بر این که باید قبل از ساخت سد جانمایی صورت گیرد، بیان کرد: ما در کشور سد احداث می کنیم اما باید ببینیم به چه قیمتی زیرا با احداث یک سد، روان آب ها را جمع اما چندین تالاب را خشک می کنیم.


استاد دانشگاه تهران گفت: بیش از یک میلیون هکتار از تالاب های کشور خشک شده است که این مساله باید مورد تجدید نظر قرار گیرد.


وی افزود: در سطح کشور متاسفانه بحث علمی کار کردن و بکارگیری دانش در کارها مورد توجه نیست.


رییس پردیس کشاورزی منابع طبیعی دانشگاه تهران گفت: در دنیا بحث آب مجازی مطرح است و باید بدانیم یک محصول چقدر آب مصرف می کند و در کشور مبنای تولید بر اساس محاسبه میزان مصرف آب قرار گیرد.


سلاجقه تصریح کرد: اگر به مدیریت آب توجه می شد، امروز شاهد این همه مشکل نبودیم.


وی گفت: مدیریت جامع حوزه آبخیز (همه سونگر) بهترین راه همزیستی با طبیعت است که باید مورد توجه مسوولان قرار گیرد.


وی افزود: باید یک ارتباط در سطوح مختلف مدیریتی در این بخش وجود داشته باشد و تمام منابع پایدار کشور را مدیریت کرد تا از این بحران ها عبور کنیم. 


رییس دانشگاه جیرفت نیز در این همایش گفت: امروز با چالش های بخش کشاورزی رو به رو هستیم که تغییر اقلیم، خشکسالی و ریزگردها از جمله این چالش ها هستند.


ناصر برومند افزود: مصرف بی رویه نهاده های کشاورزی به ویژه سموم و کودهای شیمیایی، تهدید زیست گونه های شاخص کشور از جمله تالاب ها که نمونه آن تالاب جازموریان در جنوب کرمان است و کاهش ذخایر ژنتیکی از دیگر مشکلات این حوزه به شمار می رود.


وی گفت: یک راهکار برای رفع این مشکلات وجود دارد و آن هم مدیریت علمی است.


در پایان این همایش بیانیه ای در 9 بند در زمینه کشاورزی، محیط زیست و امنیت غذایی قرائت شد که یکی از بندهای آن به موضوع تالاب جازموریان در جنوب استان کرمان اختصاص داشت.


به این همایش یک روزه 415 مقاله علمی با موضوع کشاورزی، محیط زیست و امنیت غذایی ارسال شده است که از این تعداد 15 مقاله به صورت سخنرانی ارایه می شود و 315 مقاله نیز در قالب پوستر عرضه شده است.


آلودگی زیست محیطی، بررسی اثرات خشکسالی بر اقتصاد در نواحی روستایی، مدیریت منابع آب در مزرعه، تاثیر گیاهان دارویی و آفات از محورهای این همایش است

  • اخبار و اطلاعات انرژی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی