اخبار و اطلاعات فن آوری های حوزه انرژی , کنترل و اتوماسیون صنعتی

وبلاگ فوق به شرکت پیشران صنعت ویرا وایسته است

اخبار و اطلاعات فن آوری های حوزه انرژی , کنترل و اتوماسیون صنعتی

وبلاگ فوق به شرکت پیشران صنعت ویرا وایسته است

اخبار و اطلاعات فن آوری های حوزه انرژی , کنترل و اتوماسیون صنعتی

برای ارتباط با روشهای زیر می توانید اطلاعات دریافت نمایید

44973681-44045837-44045809

pishrans@chmail.ir

www.pishrans.com

اخبار مصرف آب

اخبار و اطلاعات انرژی | چهارشنبه, ۲ مهر ۱۳۹۳، ۱۱:۲۷ ب.ظ

نحوه مصرف آب، مصیبت بارتر از کمبود آن است

یزد- ایرنا- معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: با مشکل کمبود آب روبه رو هستیم، اما مصیبت بارتر از آن ، نحوه مصرف آب در کشور است.

نحوه مصرف آب، مصیبت بارتر از کمبود آن است

سید ابوالفضل رضوی روز چهارشنبه در همایش توسعه روستایی استان یزد گفت: 90 درصد آب های کشور در بخش کشاورزی و بقیه در صنعت و شرب استفاده می شود.


وی با اشاره به اینکه روستاییان باید به سمت آبیاری مکانیزه رفته و از آبیاری سنتی دست بردارند افزود: با اینکه این نوع آبیاری، ضربه بزرگی به کشور و منابع آبی وارد می کند اما روستاییان به روش پیشینیان، اراضی را آبیاری می کنند.


رضوی گفت: از جمله دلایل مصرف زیاد آب، خرد کردن اراضی است و برای جلوگیری از این معضل باید اراضی را تجمیع کنیم.


وی اظهار کرد: به منظور مقابله با خشکسالی، باید برای مصرف بهینه آب برنامه ریزی کنیم زیرا اگر روند کنونی ادامه یابد به حیات موجودات لطمه وارد کرده ایم.


وی از ارائه تسهیلات ویژه به روستاییان برای اجرای آبیاری قطره ای خبر داد و گفت: 85 درصد هزینه این آبیاری را دولت به صورت بلاعوض در اختیار کشاورزان قرار می دهد.


*** اجرای طرح مشارکت اقتصادی روستاییان 


معاون توسعه روستایی و مناطق محروم گفت: طرح مشارکت توسعه اقتصادی روستاییان با هدف توانمند سازی روستاها در کشور اجرا می شود.


وی افزود: این طرح برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان اجرایی می شود و بر اساس آن اگر روستاییان با هر مقدار سرمایه برای تشکیل شرکت تعاونی یا یک واحد تولیدی سرمایه گذاری کنند دولت سه برابر سهم آورده آنان ، تسهیلاتی با سود چهار درصد با ضمانت یارانه فرد متقاضی در اختیار وی قرار می دهد.


رضوی با بیان اینکه بازپرداخت این تسهیلات پس از یک سال آغاز و به مدت سه تا هفت سال به طول خواهد انجامید بیان کرد: همه ما باید به عنوان خدمتگزاران مردم در راستای رفع مشکلات اقشار مختلف به ویژه اقشار ضعیف جامعه گام برداریم.


وی اظهار داشت: با اجرای طرح یاد شده تولید و اشتغال پایدار در روستاها ایجاد و سود خوبی هم عاید روستاییان می شود.


رضوی با اشاره به نامگذاری 15 مهرماه به نام روز روستا گفت: همایش ملی روستا 14 و 15 مهرماه با حضور روسای شوراهای اسلامی روستایی در محل اجلاس سران برگزار می شود.


وی افزود: بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، پارسال درآمد خانوارهای روستایی 9 استان کشور بیشتر از هزینه های آنها بود که یزد هم در زمره آنها قرار دارد.


وی تعداد روستاهای بالای یک خانوار کشور را 63 هزار مورد و تعداد روستاهای بالای 20 خانوار را 25 هزار روستا اعلام کرد. ک/2


7546/650/ 684

  • اخبار و اطلاعات انرژی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی